fredag 9 september 2011

Efter regn...

Den kända klyschan goes like this: "Efter regn kommer sol!"

Det vet vi ju alla. Och visst kan detta relativt oemotsägliga hävdande hjälpa en att kämpa på och hålla ut genom livets dalar och ösregn. För det mesta kan man förlita sig på att det inom det snaraste kommer att ljusna (ja, förutom i Lundatrakten, sommaren 2011 dårå) och bli bättre.



Igår hade jag uppenbarligen sol i mitt liv, alltså en bra dag, då jag kom på mig själv med att sitta och le i bilen på väg hem - liksom bara sådär.


Idag fick jag ett mail som fick mig att störtdyka. Som om solen utanför fönstret ersatts av gråa moln, mörker och elände.




Jag kan visst acceptera att det är så det är. Att efter sol kommer regn. Men när man väl har en bra dag så skulle jag ändå önska att den kunde få vara bara liiite längre.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar